ظهر دلنشین «حسن رضائیان» فردا در ایکنا برگزار می‌شود

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۳ کد : ۷۶۵۶۵ ایکنا
نشست «ظهر دلنشین» که از سوی خبرگزاری ایکنا و با هدف پاسداشت پیشکسوتان قرآنی برگزار می‌شود، سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، میزبان حسن رضائیان، پیشکسوت قرآنی و دوستان و شاگردان ایشان خواهد بود.
ظهر دلنشین «حسن رضائیان» فردا در ایکنا برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، بزرگداشت حسن رضائیان، پیشکسوت و قاری بین‌المللی «ظهردلنشین» با حضور جمعی از فعالان قرآنی به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

چهل‌وهشتمین ظهر دلنشین سه‌شنبه، 24 مهرماه ساعت ۱۴ در سالن شهید تقوی ایکنا برپا خواهد شد.

حسن رضائیان در سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. از سنین نوجوانی، فراگیری قرآن کریم و فنون تلاوت آن را آغاز کرد. در سال ۱۳۴۰ در جلسات آموزشی استاد مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، حضور یافت. او در پرتو بهره‌منده از صدای قوی تقلید از سبک لحنی شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد را اختیار کرد.

او در سال ۱۳۶۷، مقام اول مسابقات سراسری قرائت قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و به دنبال آن نیز در سال ۱۳۶۸، رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن جمهوری اسلامی ایران را احراز کرد.

رضائیان در سال ۱۹۹۹ میلادی افتخار دریافت مقام نخست در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کشور آفریقای جنوبی را از آن خود کرد. این قاری پیشکسوت، برگزاری دوره‌های متعددی از آموزش تجوید و قرائت در مساجد و مراکز قرآنی گوناگون بر عهده داشته و داوری در مسابقات قرآنی نهادها و سازمان دولتی و غیر دولتی را در کارنامه فعالیت‌های خویش ثبت کرده است.

او به عنوان مؤذن مصوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز، اذان دلنشینی از خود به یادگار گذاشته که در اوقات شرعی، از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، پخش می‌شود .

رضائیان، همچون دیگر قاریان ممتاز کشور، برای تبلیغ سفرهای متعددی به خارج از کشور انجام داده است.

کلید واژه ها: ظهر دلنشین حسن رضائیان خبرگزاری ایکنا


نظر شما :