فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۶ کد : ۷۴۰۹۴ مرکز دانشجویی تاپ خبر
نگاهی به مهمترین دستاوردهای پژوهشی،آموزشی،فرهنگی و تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

جهاد دانشگاهی در هیاهوی انقلاب فرهنگی در سال 1361 متولی امور فرهنگی در دانشگاه‌ها شد و از همان آغاز کار فعالیت‌های قرآنی اعم از تبلیغ و ترویج قرآن و معارف اسلامی را در راهبردهای اساسی قرار داد و نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزید.

اولین فعالیت این نهاد در سال 1364 با برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن دانشجویان ایران شکل گرفت و با تشکیل «دبیرخانه دائمی مسابقات قرآنی دانشجویان» انسجام یافت.

در  سال 1380 بر اساس اراده جهاد دانشگاهی بر توسعه پایدار فعالیت‌‌های قرآنی «مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور» با اساسنامه و تشکیلات مشخص تاسیس شد و در نهایت در سال 1385 با عنوان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور فعالیت منسجم خود را در این زمینه آغاز کرد و با تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دایره فعالیت‌های این سازمان گسترش یافت.

این سازمان طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران بر آن شد تا«حرف گزین و برتر را به میدان بیاورد و فعالیت جهاد دانشگاهی در امر قرآن فراتر از دیگر نهادها باشد». برای دستیابی به این منظور با رویکرد تنوع بخشی و جذب مخاطبان جدید مراکز موجود تقویت و همچنین مراکز جدیدی تأسیس شد.

رویش‌های این سازمان عبارتند از:

مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم، مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن کریم، مرکز تولیدات چند رسانه‌ای قرآنی(مبین)، مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی و مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی.

 

 

کلید واژه ها: دستاوردهای سازمان قرآنی جهاددانشگاهی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور


نظر شما :